Logo Gmina Ciepielów

News

News zdjęcie id 123

Biała Szkoła uczniów z Ciepielowa

Pamiętnik z Białej Szkoły Tylicz 2016.

Dnia 26 stycznia 2016 roku 35 uczniów z PSP w Ciepielowie wyjechało na Białą Szkołę do Tylicza. Kierownikiem wycieczki,  jak co roku, był pan Piotr Nowakowski, a opiekę nad uczestnikami sprawowali: panie Danuta Kozieł i Ewelina Pastuszka oraz pan Zbigniew Opalski.

26 styczeń 2016 r. (wtorek)

Około godziny piątej, wraz z rodzicami, zgromadziliśmy się w wyznaczonym miejscu zbiórki. Następnie spakowaliśmy bagaże, pożegnaliśmy się z bliskimi i wsiedliśmy do autokaru. Podróż upłynęła nam przyjemnie. Podczas jazdy żartowaliśmy, rozmawialiśmy oraz zajadaliśmy  smakołyki. Gdy dojechaliśmy do Tylicza, wyruszyliśmy zwiedzać Golgotę. Następnie, pełni emocji, rozlokowaliśmy się w Willi ,,Orlik” państwa Marii i Stanisława Migaczów. Zjedliśmy szybko obiad  i ruszyliśmy na stok, gdzie przez około 3 godziny szlifowaliśmy naukę jazdy na nartach pod czujnym okiem instruktorów: pani Agaty, pana Tomka i Rafała. Po kolacji poszliśmy do pokoi na krótki odpoczynek. Następnie zostaliśmy zapoznani z regulaminami  pobytu na Białej Szkole.

27 styczeń 2016 r. (środa)

Następnego dnia wcześnie rano zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się na stok  „Tomek”, gdzie zgodnie ze wskazówkami  instruktora jeździliśmy na nartach. Po zimowym szaleństwie poszliśmy zjeść obiad. Około godziny piętnastej, wraz z opiekunami, radośnie wyruszyliśmy  po raz drugi na stok. Po  zmroku, troszkę zmęczeni jazdą, wróciliśmy do willi. Na koniec tego wspaniałego dnia, całą grupą, poszliśmy do restauracji, gdzie zjedliśmy pyszne desery ufundowane przez sponsorów. Oglądaliśmy również mecz piłki ręcznej, lecz niestety nawet takie słodkości nie poprawiły nam nastrojów po porażce Polaków.

28 styczeń 2016 r. (czwartek)

Podobnie jak w poprzednich dniach, tak i czwartek rozpoczęliśmy od doskonalenia jazdy na nartach. Grupa osób zaawansowanych poszła na trudniejszy stok Master – Ski, gdzie pod opieką instruktorów doskonalono  umiejętności narciarskie. Po pysznym obiedzie pojechaliśmy na film pt. „Alvin i wiewiórki – Wielka wyprawa”. Następnie wyruszyliśmy zwiedzać Krynicę Zdrój nocą. Na kolację pan kierownik zaprosił nas do restauracji ,,Pokusa’’ na pyszną pizze. Po fantastycznym dniu wróciliśmy do miejsca zakwaterowania.

29 styczeń 2016 r. (piątek)

Po śniadaniu wyruszyliśmy do Krynicy. Zwiedzanie zaczęliśmy od wjazdu na „Górę Parkową”. Na szczycie zachwycały nas przepiękne krajobrazy. Potem poszliśmy obejrzeć pomnik Nikifora Krynickiego. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Nikifora.  Podziwialiśmy obrazy zgromadzone na wystawach  oraz  obejrzeliśmy krótki film na temat jego życia. Trochę zmęczeni udaliśmy się do „Pijalni Wód”, gdzie każdy mógł zakupić wodę leczniczą, usiąść w fotelu i zrelaksować się. Po krótkim odpoczynku  zakupiliśmy pamiątki. Następnie wróciliśmy do willi „Orlik” na obiad. Około godziny piętnastej poszliśmy na stok. Ten dzień był pełen wrażeń i emocji.

30 styczeń 2016 r. (sobota)

Po śniadaniu wszyscy przystąpiliśmy do pakowania rzeczy osobistych, sprzątania pokoi oraz  ich przekazania. Około godziny dziesiątej całą grupą udaliśmy się na stok „Tomek”, gdzie odbyły się zawody. Zabawa była wyśmienita. Wszyscy otrzymaliśmy dyplomy. Kiedy zdaliśmy sprzęt i pożegnaliśmy się z instruktorami, ze smutkiem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po pewnym czasie zatrzymaliśmy się na obiad. Wieczorem dojechaliśmy na miejsce.

Wszyscy uczestnicy przyjechali cali i zdrowi, przepełnieni radością. Pobyt na Białej Szkole był wspaniałą, niepowtarzalną przygodą, do której chce się ciągle powracać. Ale wyjazd ten nie byłby tak atrakcyjny, gdyby nie hojni darczyńcy:

HM Pomoc

BS w Zwoleniu oddział w Ciepielowie

Państwo K. i P Dygas

Państwo A. i K. Rogozińscy

Pan Marek Wesołowski

GOPS w Ciepielowie

Niektórzy sponsorzy chcieli pozostać anonimowi. Wszystkim darczyńcom, którzy wsparli finansowo wyjazd dziękujemy z całego serca. Łącznie sponsorzy przekazali nam 9400 złotych. Słowa podziękowania kierujemy również  do naszych opiekunów, bez których ten wyjazd nie byłby możliwy.

Uczennice PSP w Ciepielowie, uczestniczki wyjazdu - Iza i Natalka

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.